+98(21)55254831 | support@iran-choob.com | ارسال رایگان به همه جای ایران
ورود | ثبت نام
search ایران چوب
logo ×

کاربرد کاناپه در دکوراسیون داخلی 

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در:

سال هاست که تا به حال مبلمان و مبل تقریباً در هر خانه ای پس از ورود به خانه دیده می شود. تنوع طراحان انواع مدل مبل راحتی این امکان را برای سلیقه های مختلف فراهم کرده است تا مبل راحتی را با دکوراسیون داخلی منزل شما ارائه دهند. مبل یکی از پرکاربردترین عناصر در دکوراسیون داخلی خانه است پس بهتر است در انتخاب طرح و رنگ مبل دقت کافی داشته باشید تا بتوانید دکوراسیونی متفاوت در منزل خود ایجاد کنید. اما مبل چیست و از چه کشوری می آید. علاوه بر این، در زیر می توانید آشنایی لازم را با کاربرد کاناپه در دکوراسیون داخلی و مدل های جدید که در بازار بسیار پرطرفدار هستند و در فضاهای مختلف از جمله اتاق نشیمن و اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند، بیابید.

کاناپه چیست؟ 

کاناپه یک کلمه فرانسوی است و به طور کلی به مبل هایی اطلاق می شود که برای گنجایش بیش از یک نفر طراحی شده اند. مبلمان معمولاً برای راحتی و سهولت در نشستن طراحی و تولید می‌شوند، اما برای نشستن راحت‌تر یا حتی دراز کشیدن نیاز به مبل بزرگتری است. 

مبل به عنوان یک تخت طراحی شده است که می تواند عملکردی مشابه برای ایجاد راحتی بیشتر داشته باشد. البته قرار نیست مبل داشتن تخت باشد، اما تا حدودی کارایی یک تخت را به شما می دهد. می توانید به راحتی روی مبل دراز بکشید و اوقات راحتی و بهتری را در خانه داشته باشید.

از مبل در قسمت های مختلف خانه مانند اتاق خواب، پذیرایی و پذیرایی استفاده می شود. علاوه بر این، استفاده از مبل در جلوی تلویزیون محبوبیت خاصی دارد.

 

جنس کاناپه

به طور کلی مبل ها از مواد اولیه مختلفی ساخته می شوند که می توان به مبل های چرمی، مخملی و پارچه ای در رنگ های مختلف اشاره کرد.

هر کدام از انواع مبل راحتی سلطنتی در رنگ های مختلف در بازار موجود است و شما می توانید رنگ های متناسب با سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید. اگر فضای خانه شما کوچک است بهتر است از مبل های رنگ روشن استفاده کنید، در خانه های بزرگ نیز می توانید از مبل های رنگ تیره یا روشن استفاده کنید. در طراحی برخی از مدل های مبل از ترکیب دو یا چند رنگ استفاده می شود که این طرح ها نیز زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند.

 

اجزای اصلی مبل چیست؟

مبل ها به اشکال مختلف طراحی، تولید و عرضه می شوند. در برخی از آنها الیاف قسمت بیشتری را اشغال می کنند، در برخی دیگر بیشتر از چوب یا آهن برای طراحی استفاده شده است. دسته ای از مبل ها کاملا با پارچه پوشیده شده اند که بیشتر برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب مناسب است.

 

انواع کاناپه

مبل ها نیز مانند وسایل منزل در انواع طرح ها و نقش های کلاسیک و مدرن عرضه می شوند و مبل های مدرن انتخابی مناسب و ایده آل برای دکوراسیون های امروزی محسوب می شوند. همچنین در خانه ای با دکور کلاسیک می توانید مبل های سلطنتی یا کلاسیک را انتخاب کنید.

 

ویژگی ها کاناپه

محبوبیت طراحی مبلمان مدرن بر اساس ایده های طراحان مدرن است که به دنبال ایده ها، نمایش های هنری ایجاد کرده اند. مبلمان مدرن عمدتاً از موادی ساخته می‌شوند که فقط در دوران مدرن تولید می‌شدند، مانند پلاستیک، فایبر گلاس و تخته سه لا. در این مبلمان از چوب، پارچه های طرح دار و فلزات صیقلی نیز استفاده شده است. مبلمان مدرن دارای چندین ویژگی است که آن را در بین بسیاری از افراد محبوب می کند.

برخی از نمونه‌های  کاناپه که عملکرد آنها مهم‌تر از فرم است، مانند صندلی‌های اداری، میز و صندلی‌های رستوران و صندلی‌های کودک هستند. مبل مدرن را می توان برای آشپزخانه مدرن، اتاق خواب، اتاق نشیمن، کتابخانه و سایر فضاهای خانه طراحی کرد. آنها می توانند در فضاهای کوچک بسیار مفید باشند. مبل های بزرگ مدرن را برای یک اتاق نشیمن بزرگ یا مبل های 2 نفره مدرن را برای فضاهای کوچک انتخاب کنید.

 

سخن نهایی 

در این مقاله با کاربرد کاناپه در دکوراسیون داخلی آشنا شده اید و اکنون می توانید با توجه به شرایط زندگی خود و با توجه به علایق و بودجه خود انتخاب خود را انجام دهید. انتخاب مبل نامناسب در اتاق خواب یا اتاق نشیمن زیبایی دکوراسیون منزل یا محیط کار شما را زیر سوال می برد، پس سعی کنید بهترین مبلمان رنگارنگ موجود در بازار را انتخاب کنید. دوام و کیفیت محصول از مهم ترین ویژگی هایی است که در هنگام خرید باید در نظر گرفته شود. بنابراین می توانید برای انتخاب درست و زیبا از طراحان حرفه ای شارین کمک بگیرید.




نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!

خرید حضوری